Verliefd op Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Laura Stassen - WaarBenJij.nu Verliefd op Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Laura Stassen - WaarBenJij.nu

Verliefd op Córdoba

Door: laurastassen

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Augustus 2011 | Argentinië, Córdoba

Al bijna een week zijn we hier, in Felisa´s oude huis in Córdoba en wat voelen we ons hier fijn! Niet alleen Feliz was helemaal in haar nopjes om hier weer te zijn ook ik voelde me hier meteen fijn. We wonen in een huis! Geen hostels met vervelende luidruchtige mensen meer! We hebben hier een tuin en een hangmat en een fatsoenlijke keuken! Een woonkamer met tv...computers die niet constant bezet zijn en leuke mensen! Mensen die met je praten omdat ze met je willen praten en niet omdat het moet. Heerlijk!


Eigenlijk doen we helemaal niet zoveel. De eerste paar dagen was ik ziek...maar echt ziek. Zo ziek ben ik in jaren niet geweest. Ik had buikgriep en kon echt niets. Oooveral had ik pijn en alles wat ik at kwam er meteen weer uit. De details zal ik jullie besparen. Gelukkig kwam er al snel een dokter langs die me een spuit gaf waardoor ik me weer iets beter voelde. Daarna ging het steeds beter al moest ik op een dieeët van pasta en rijst. Hoe verschrikkelijk. Ik heb het welgeteld één dag volgehouden. Rotdieeët! Hoevaak ben ik nou in Argentinië? Ik heb twee asado´s gemist!

Goed, nu voel ik me weer beter en feesten we er flink op los. Nog een week en ik ben weer thuis. Het voelt alsof ik extra gebruik moet maken van de korte tijd die me hier nog rest. Morgen gaan we naar een dorpje hier dichtbij, in de bergen. Nog meer tot rust komen!

Zaterdag gaan we terug naar Buenos Aires waar we zondag en maandag nog wat inkopen gaan doen en ik waarschijnlijk nog even snel door de Lonely Planet ga en nog wat plekken wil zien omdat het daarna voorlopig niet meer kan...dan zijn we weg!

Feliz heeft nog een weekje Cuzco voor de boeg maar ik ben eerlijk gezegd wel blij om naar huis te gaan. Het is goed zo, ik heb mijn reis verlengd omdat het kon maar nu is het echt tijd om te gaan. Ik weet gewoon dat ik nog een keer terug ga komen, ooit als ik meer tijd en geld heb. Er zijn nog zoveel plekken die ik wil zien, er is nog zoveel meer te ontdekken! Alleen niet nu, een volgende keer. We hebben het hier fijn en blijven nog even in Cordoba. We hadden het er vandaag over dat we elkaar wel zullen gaan missen. Dan is ons avontuur echt voorbij! Het sprookje in Zuid-Amerika loopt langzaam ten einde. Maar het wordt weer tijd voor het echte leven met dit sprookje in ons achterhoofd.

Ik voel dat deze reis me heeft veranderd. Nu al. Ik heb meer nieuwe ideeën en meer vertrouwen in wat ik wil. Alles kump goot zegt mijn broertje altijd en nu geloof ik hem pas echt. Alles komt goed zolang je er zelf in gelooft. Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien. Ik heb jullie gemist. Tot gauw.

  • 17 Augustus 2011 - 09:57

    Pulp Ronald:

    Fijn dat je met voldoening afscheid kunt nemen van dat mooie Zuid-Amerika en weer klaar bent voor de keiharde realiteit in ons kikkerlandje.
    Tot heel snel en je vakantie aub niet meer verlengen. Groeten pap

  • 17 Augustus 2011 - 13:55

    Allie:

    Heey! Fijn om te horen dat je weer bent bijgekomen van de buikgriep, je hebt nu de echte local experience gehad met die dokter en je eigen huisje! Klinkt wel echt heerlijk waar je nu zit, even bijkomen van het reizen! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en geniet nog maar lekker van alles daar! Kus

  • 17 Augustus 2011 - 19:34

    Marlies:

    Laautje, alles kump goot!

    Fijn dat je het daar zo leuk hebt, ik vind het leuk om je verhalen hier te lezen maar.... hopelijk hoor ik ze ook nog van je! zo leuk!

  • 18 Augustus 2011 - 20:13

    Math En Anja:

    Lieve Laura, wat ontzettend mooi om te lezen hoe je het naar je zin hebt gehad, en hoeveel je erven hebt geleerd, maar wij zijn toch heel blij om je weer te zien.
    Het klinkt misschien erg burgelijk, maar we zijn blij als je weer bij ons bent.
    Ook al zit je in Utrecht, maar in ieder geval weer in Nederland.
    Stiekem ben ik jaloers op je trip.
    Lijkt me geweldig om te beleven, maar kom maar weer terug in de realiteit, en behoud deze mooie droom voor altijd in je hart.
    We wensen je een goede terugreis en tot gauw.XXXXXXXXXXX je peettante anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op deze site zal ik een reisdagboek bijhouden van mijn trip door Peru. Zes weken op avontuur! Ik ben heel benieuwd, wellicht jullie ook dus houd deze site én mijn eigen site in de gaten: www.zinenverzin.wordpress.com

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 7480

Voorgaande reizen:

29 Juni 2011 - 25 Augustus 2011

Mijn eerste grote reis

Landen bezocht: